2013. március 28., csütörtök

Kibeszélő: A burok

A hétvégi blogzárás előtt egy utolsó kibeszélőt is kaptok, hisz mától játsszák A burok című filmet, ami - mint azt mindannyian nagyon jól tudjátok :) - Stephenie Meyer romantikus sci-fi regényének filmfeldolgozása. Ahogy az utóbbi években kirakott jó pár kibeszélő során, most is hasonlóan kellene véleményt alkotni eme alkotásról: tehát viszonylag röviden sorba szedni, hogy mi tetszett benne és mi nem. Pl. jól oldották-e meg az egy-testben-két lélek koncepciót, milyenek voltak a színészek, jól egyensúlyoztak-e a sci-fi/akció és a romantika határán, mennyire maradtak könyvhűek, milyen volt a zene, a képi világ, a szinkron (!) stb. Várjuk a kommentek! :)

8 megjegyzés:

Az egész film lenyűgözött. Saoirse-át nem láthattuk még ilyen neves adaptációkban, így az ő játékától féltem - feleslegesen. Annyira jól visszaadta Melanie/Vándor-Vanda kettősét, olyasfajta beleéléssel játszott.. megmerem kockáztatni, hogy azt mondjam: tökéletes.

A könyv akciódús, lendületes és olvastatja magát. És köztudott, hogy egy ilyen vastagságú könyvet nehéz pontosan vászonra vinni. Akadtak jelenetek, amiket hiányoltam, de fontosak lettek volna, viszont akadtak jelenetek, amik átírva jobbak voltak a könyves leírásnál.

Kedvenc karakterem Vanda és Ian - csak sajnálom, hogy ilyen kevés/gyors jelenet jutott nekik.

Csalódás: a vége.

Sziasztok!

Én még nem láttam a filmet, a könyvet olvastam,és nagyon imádtam,a hétvégén tervezzük megnézni,csak az lenne a kérdésem hogy a mozikban szerintetek tényleg két változatban adják?Mert akartam holnap délutánra jegyet foglalni,és már a foglalásnál láttam hogy az este 11es elöadáson van egy jel hogy az 18 éven felülieknek van. Mert ha az nem a vágott változat akkor képes lennék virrasztani addig hogy megnézhessem,de ha nem akkor nem éri meg olyan sokáig fent lenni...szerintetek?

Mortisha: csak 12-es karikás változat van, a 18-as elírás lehet.

Barbi: köszi,igen én sem hallottam rola hogy lenne vágatlan vagy ilyesmi,csak gondoltam rákérdezek,de aztán közben kinyomoztam hogy ez a mozi saját szabályzata hogy 22.30 után 18éven aluliakat nem engednek be a késöi vetitésekre.de ezt ugye én nem tudtam,csak szemet szurt a dolog.-Angliárol van szo.
de holnap azért eljutok rá,és majd megirom milyen volt,remélem nem lesz nagy csalodás a könyv után :)

Sziasztok!

Remélem senkit nem bántok meg vele, de nekem ez a film abszolút nem tetszett. A könyvet imádtam olvasni, alig vártam már, h moziban lássam, ráadásul a színészeket is nagyon szeretem (S. Ronan, M. Irons, J.Abel), egyébként velük abszolút nem volt problémám, jól játszottak. Szerintem az a baj vele, h ez a könyv a karakterekről szól, és az ő fejlődésükről (pl.: Kyle, Jared gyűlölete és megenyhülése Vándor iránt) szól, ezt viszont nagyon nehéz filmre vinni, m könnyen unalmassá válhat. Még az sem segített, h próbáltak - a könyveben nem létező, vagy le nem írt - akciójeleneteket berakni. Jamie-t nagyon sajnáltam, m nem volt benne akkora szerepe, mint a könyvben, plusz abszolút gyerekként kezelték, Jared haragja, utálata sem volt akkora, h aztán jöjjön a pálfordulás, ami megkönnyebbüléssel töltené el a nézőt, igazából nem jött át az a mély megvetés, amit az elején érzett Vándor iránt, illetve az a kettősség, h mégis óvja Melanie testét, és képtelen végezni vele, mégha tudja is, h ez lenne a helyes a csapat érdekében. Ami meg teljesen komikus volt (az egész mozi igazából végigröhögte amúgy az egész filmet, engem már idegesített is), az a szerelmi négyszög. Saoirse kb. mint vmi tenyészkanca ide-oda csapódott a két pasi között, most Ian-t csókolom meg, oh, nem, ez nem jött be, most Jared-et. Én értettem, sőt, nekem a könyvben nagyon megható volt Ian rajongása, h ő a lélekbe szeretett bele (bizonyította ezt, h az sem érdekelte, h milyen testbe rakják bele, és senkinek nem adta oda Vanda tégelyét), de ez vhogy a vásznon, másoknak nevetségesen hatott, a szerelmi 3szög után, itt a szerelmi 4szög. :-) A végén meghatóra szánt jelenet, Vándor búcsúzása Melanie-tól, viszlát nővérem, isten veled húgocskám, itt már az egész mozi rötyögött, m az a testvéri kötelék nem volt érezhető, ami a könyvben. Alapból Vándor személyisége se volt a legmeggyőzőbb, holott egy nagyon-nagyon tiszta lélek elvileg, és persze a filmben is csupa jó dolgot tett, de engem nem hengerelt le úgy. Engem az nem zavart, h próbálták akciódúsabbá tenni, az önfeláldozó karambol, borulás a volvo-val, menekülés az ablakon át a Hajtó elől), m tudom, h ezzel lehet a pasikat is berángatni a moziba. Hát az én pasim, aki kifejezetten szereti az alkonyatot, együtt is elolvastuk, az 5. részért odavolt, eléggé jól bírja az érzelmes dolgokat, most majdnem felnyüszített, holott neki a sztori most is tetszik, lehet elolvassa könyvben, de a film szerinte szörnyen hosszú és unalmas volt. Nem tudom, lehetett volna jobban megcsinálni, talán nem?! Majd megnézem újra, ha kijön dvd-n, amikor már nem zavarog körülöttem a sok kis idétlenke, hátha jobban átjön. :-) Az mondjuk vicces volt, h mikor Vándor bement a boltba, ki volt írva, h store, és magyarul beszinkronizálták, h "bolt", holott a boltot már mutatták egyszer, hát köszi, h utólag megtudtuk. :-) Ja, igen, a végén az viszont nagyon tetszett: Hétágra süt a nap, mi?! :-) Amúgy volt, ami nem volt egyértelmű, mikor Vándor mondja, h most először távoztam egy boltból fizetés nélkül, de nem azért, m loptam. Ezt max Melanie mondhatja el magáról, nem Vándor, plusz, aki nem olvasta, az nem érti, h náluk nincs pénz (bár ezt lehet, h említették, csak a vihogástól nem hallottam?!). Mindent egybevetve, nem mondom, h soha nem nézem meg újra, de nincs benne a mostani top10-be. :-) Egy olyan véleményre lennék kíváncsi, aki esetleg nem olvasta, és mégis tetszett neki.

Eszter

1. rész

Miután a könyvet letettem három félelmem volt a filmmel kapcsolatban: először is az, hogy fogják ábrázolni a Melanie/Vanda beszélgetéseket illetve kettőséget, másodszor, hogy fognak kinézni a lelkek, harmadszor pedig, hogyan fogják érthetővé tenni ezt a cseppet sem egyszerű kapcsolati hálót a lázadók és Melanie/Vanda között. Az első kettőt nagyon jól megoldotta Andrew Niccol, de a harmadik már hagy némi kivetni valót maga után.

Innentől SPOILERES lesz a könyvre és a filmre nézve is.

A film egy érzelmi hullámvasút, ami jó, mivel a könyv is az. Az eleje tetszett, klassz volt, hogy röviden bemutatták a világot, nem nyújtották el olyan hosszúra. A film közepe már itt-ott döcögősre sikeredett, a vége - egy dolgot leszámítva - tetszett. A film legnagyobb hibája úgy érzem a forgatókönyv. A. N. nem jól osztotta el az arányokat. Túl nagy hangsúlyt fektetett a Hajtó vadászatára és ez a barlangos jelenetek rovására ment : ( Ezzel szemben a könyvben kevesebb az akció és sokkal több a barlangos jelenet, ahol lassan, de elfogadják Vandát (persze van egy része a lázadóknak, aki végezni akar vele), és itt inkább a karakterfejlődésen van a hangsúly. A filmben meg kellett volna találni az arany középutat.

A színészi játékkal meg voltam elégedve, sőt! :) Van egy pár kiemelkedő színész, és van olyan, aki „csak” hozta a kötelezőt, amit a karaktere megkívánt. Az előbbi kategóriába tartozik Jake Abel, bár elsőre úgy tűnhet, hogy fojtogat-néz-megszólal a lelkiismerete-néz-majd szerelmes lesz, de ez a forgatókönyv hibája. Aztán nagyon szerettem még a Jamie-t alakító Chandler Canterbury-t is, egy ilyen öcsikét elfogadnék szívesen :) William Hurt a tökéletes Jeb bácsi és pont. Diane Kruger szintén tökéletes volt a Hajtó szerepére. Max Irons inkább csak hozta a kötelezőt. Doki pedig sajnos indokolatlanul mellőzve lett… És végül Saoirse. A trailer alapján nem győzött meg, de a filmben kellemesen csalódtam, jobbat nem is találhattak volna a szerepre, aki így át tudta volna adni Melanie és Vanda kettősét : )

A szinkron…. Nem rossz, de maradok majd az eredeti hangnál és magyar feliratnál a DVD-n. Mindenesetre születtek már rosszabb szinkronok is. Volt egy pár telitalálat pl.: Ian, Jeb, Jamie és Kyle hangja. Előd Botond volt a legnagyobb mellényúlás, illtetve a Hajtó szinkronhangja. A többiekét megszoktam a végére.

A látványvilág pazar, a sivatag gyönyörű, a barlang is fantasztikus. A tükrös trükk pedig nagyon tetszett. Az operatőri munkával is nagyon elégedett voltam.

2. rész

Zene: A Score… húú még mindig a hideg ráz, ha visszagondolok rá, annyira csodálatos lett. Alig várom, hogy külön is meghallgassam. Nagyon illik a film hangulatához. Klassz, hogy nem hallgattam meg előtte, mert így totál a hatása alá kerültem. Antonio Pinto felkerült a kedvenceim közzé. A társalbumot meghallgattam tegnap este, nem rossz, van egy pár jó szám rajta. Végül pedig a Radioactive… Szerintem az mindent elmond, hogy most ez az aktuális csengőhangom :D (Amúgy meg sem lepett, hogy a stáblista alá tették be XD)

Két dolgot nagyon hiányoltam, amit nemhogy illett volna beletenni, hanem kötelező lett volna. Egyrészt örültem, amikor szó szerinti idézetre lettem figyelmes a könyvből, de ezt nem értem, hogy miért hagyták ki:

„Nem az arcod tetszik, hanem a kifejezés, ami rajta ül. Nem a hangod, hanem amit mondasz. Nem az, ahogy kinézel ebben a testben, hanem az, amit teszel vele. Te vagy gyönyörű.”

A másik pedig Napfény…. Tetszett a „fürdőszobás” jelenet, még ha meg is kurtították. Jó volt látni, hogy Kyle az ominózus eset után megenyhül egy kicsit. De így is azt mondom, hogy az egész könyvben övé az egyik legnagyobb jellemfejlődés, hála Napfény karakterének. A filmben így kb. csak az jön át, hogy Kyle mennyire rossz ember…

Volt sok kedvenc jelentem is: a visszaemlékezős részek, amikor Ian kiviszi Vandát, és az első csók : ), amikor Jamie meggyógyul, Aaron és Brandt halála (oké, ez a jelenet teljesen lesokkolt, de kellett ez a változtatás a könyvhöz képest), amikor kiderült a Hajtóról, hogy Lacey is ott van, végül pedig a legutolsó jelenet: „Bizonyára hétágra süt a nap” :D

Ami nem tetszett: kevés Ian, Jamie és Doki, Wes halála (jobban is ki lehetett volna dolgozni) és a gazdatest… Találhattak volna jobbat is szerintem. A végén az utolsó pár jelenetben a kémia sem volt meg Jake és Emily (Browning) között, nem illetek össze szerintem…

A folytatásról: a könyv utolsó fejezetéig úgy éreztem, hogy nem kell ide folytatás, jó ez így. Aztán pedig jött az epilógus és… A filmben dettó ez a helyzet. Tudom, hogy már folyamatban van, és remélem, hogy Steph megüti majd a színvonalat (bár ettől nem igen kell tartani : ) ).

Összességében tehát minden hiányossága és hibája ellenére szeretem a filmet. Remélem, hogy a DVD-n majd lesznek törölt és bővített jelenetek, mert az más megvilágításba helyezné a dolgokat. Gyengepontja a forgatókönyv, erőssége a színészi játék, a zene és látványvilág.
8/10 (Eredeti hanggal még jobb is lehet : ) )

Meg tudnád mondani, hogy hányadik oldalon vana könyvben az a gyönyörű idézet?
„Nem az arcod tetszik, hanem a kifejezés, ami rajta ül. Nem a hangod, hanem amit mondasz. Nem az, ahogy kinézel ebben a testben, hanem az, amit teszel vele. Te vagy gyönyörű.”