2012. november 11., vasárnap

LA Times interjú Kristen Stewarttal és Stephenie Meyerrel

Az új lehetőségekről:
A történetvezetésnek köszönhetően Stewartnak alkalma volt új dimenziót nyitni a karakterének, aki magát mindig is átlagosnak és ügyetlennek tartotta. De természetfeletti erejével egy gyönyörű, fénysebességgel mozgó és veszélyes új személlyé válik. "Sokáig játszottam őt emberként, viszont a megerősödött oldalával sokkal jobban meg tudtam őt érteni. Minden olyan tökéletesen illeszkedett, hogy alig vártam már."

Meyer az első vámpír-Bella jelenet forgatásáról:
"Szó szerint táncoltunk a monitor előtt örömünkben, akkora súly esett le a vállunkról. Azt hittük egy teljesen új karaktert fogunk látni, de nem. Bella a régi Bella volt, csak egy teljesen más módon. Nagyon izgalmas volt."

A lány újonnan jött képességeinek köszönhetően végre eloszlathatták azokat a megjegyzéseket, miszerint Bella egy passzív szereplő, aki boldogsága egyetlen forrásának a barátját tulajdonította, bár Meyer és Stewart nem osztják ezt a nézetet. "Cseréljük fel a szerepeket. Ha Bella lenne a vámpír és Edward az ember, és csak a nemeket cserélnéd fel, ezek közül a kritikák közül egyik sem létezne." mondja Stewart. "Máris azt mondanák, hogy 'Hűha, a férfi mindent feláldoz érte. Milyen nagy áldozat ez, milyen nagyszerű.' Pedig a kapcsolatukban mindketten teljesen egyenlő felek." Ráadásul ő az, aki a dolgok folyamatos mozgatója. Ha Edwardon múlna, már az első részben feladták volna."

A nehézségekről:
"Sok aggályom volt a Breaking Dawn megfilmesítésével kapcsolatban. A stúdió nagyon sok mindent meg akart változtatni, volt pár elég komoly probléma is." Végül Melissa Rosenberggel közösen kidolgozták a tökéletes befejezést, amit természetesen egyikük sem fog felfedni, de Meyer hisz abban, hogy a rajongók elégedettek lesznek majd. Viszont Meyer és Stewart nem lelkesedik annyira a digitális trükkök iránt, amivel Renesmeét, Bella gyorsan fejlődő félvámpír gyermekét megalkották. Például Stewart-nak egy mechanikus babát kellet a karjaiban tartani néhány jelentnél, de ez a megközelítés nem hozta a várt eredményt. "Ez a baba volt a létező legijesztőbb, leghorrorisztikusabb dolog, amit valaha láttam - ráadásul egy gép volt. A pofija valahogy össze volt illesztve, a haja meg ragasztott volt. Újra is vettük az egészet. De nincs kizárva, hogy használtunk fel belőle valamit a filmben. Annyi biztos, hogy az a baba szörnyű volt, az a fajta, ami ha életre kel, tuti emberek ölne."
"Jobb lett volna egy igazi baba. Nagyon hiányoltam. Ezeket a részeket vártam a legjobban, aztán odanyomták a kezembe ezt az izét. Elég kiábrándító volt." mondja Stewart.

A magánéletről:
Stewart szerint a paparazzi őrületnek az a következménye, hogy a publikum egy újabb filmet akar, ami a magazinokban, a rádiókban és a tévékben játszódik, az alapja pedig a színészek valódi élete.
"Az emberek elkezdik megírni az életed mozis változatát és levonják belőle azokat a következtetéseket, amik nekik a legjobban tetszenek. Értem, hogy ez is egy módja a szórakoztatásnak, úgyhogy persze, hajrá. Tessék, itt van, vegyétek, vigyétek" mondja Stewart miközben kasmír pulóverját rángatja magáról. "Ezelőtt sem lehetett sokat tudni a magánéletemről és most pedig még annál is kevesebbet."

A folytatásról és a befejezésről:
Meyer szerint kavarognak a fejében új történetek a Twilight univerzumból, de nem biztos abban, hogy ezeket leírná, hogy újra a média és a figyelem középpontjába kerüljön.
"Megvannak a történetek. Csak még nem vagyok biztos abban, hogy készen állok-e ismét a hurrikánra. Talán a halálos ágyamon mindenkit magam köré hívok és elmondom mi fog történni a karakterekkel, ki hal meg, kiből lesz rosszfiú. Majd kilehelem az utolsó lélegzetem és minden befejezett lesz."
"Ez lenne a tökéletes vég," teszi hozzá Stewart.

Az eredeti, teljes interjút az LATimes oldalán olvashatjátok.

2 megjegyzés:

Nagyon furcsa ez, hogy azt mondják, Bella passzív szereplő. Én sose gondoltam ezt. Már az Alkonyatban sem éreztem így, de gondoljunk az Újholdra, ahol konkrétan megmenti az életét, kockáztatva a sajátját.
A Napfogyatkozásban is kiveszi a részét végül, bármennyire is megpróbálja Edward óvni.
Az talán már kicsit elvakult, ami a Hajnalhasadás első felében történik, vsizont szerintem mindenki maximális megérti, aki valaha is gyereket várt vagy csak vágyott rá. Szóval igen, egyenrangúak, miért is ne lennének azok??

Úgyértem az Újholdban Edward életét menti meg, csak kimaradt az alany, bocs :)