2012. július 17., kedd

Comic Con (2012): Vanity Fair interjú Peter Facinelli-vel

Múlt hét csütörtökön az Alkonyat szereplőgárdája egy a Breaking Dawn – Part 2-ből leadott 7 perces sneak peek-kel megbolondított keserédes panellal, egy érzelmes Kristen Stewarttal valamint természetesen a Stephenie Meyer vámpír franchise-a iránt elkötelezett szenvedélyes rajongók hadával ünnepelte az utolsó Comic Conját. Alig néhány órával a 6 500 fős közönség eloszlása után a San Diego Convention Center fő emeletén Peter Facinelli - aki Carlisle Cullent, Robert Pattinson 372 éves apját alakította az előző négy film során – a Vanity Fair újságírójának, Julie Millernek adott exkluzív interjút.
Milyen érzés az utolsó Twilight-os Comic Con-odon részt venni?
Egy kicsit szomorú vagyok. Hiányozni fognak a rajongók. Annyira jók voltak hozzánk, főleg a Comic Con-on. De csak azért, mert a filmeknek vége ez nem jelenti rögtön azt, hogy a rajongók is el fognak tűnni. Vagyis remélem nem így lesz. Ellenkező esetben ott állok majd egy csomó filccel, és senki nem akar majd tőlem autogramot. (Nevet.)

Miután novemberben mozikba kerül a film meg fogod gyászolni Carlisle-t?
Minden karakteremet meggyászolom, de Carlisle esetén ez még nem igazán következett be. Talán decemberben tartok Carlisle emlékére egy kis virrasztást. Általában amikor végzek egy-egy karakterrel átesek egy 3-5 napos depressziós időszakon, hisz az egyik éned eltűnik. Soha nem bújhatsz újra a bőrébe. Eddig soha nem kellett az elvesztését meggyászolnom, mert tudtam hogy bizonyos időn belül újra Carlisle-á változhatok. Mikor véglegesen végeztünk, akkor már azt hiszem 6 hónapja forgattunk. Nem álltam készen a meggyászolására; egyszerűen örültem és hálás voltam, hogy befejeztük. Tudtam, hogy itt lesz a Comic Con és a film sajtókörútja, szóval valamiképp még itt van velem.

A panelon a rajongók arról kérdezték Stephenie Meyert, hogy ír-e újabb kötetet. Úgy tűnik, hogy az olvasók kétségbeesetten szeretnék, ha az Alkonyat története folytatódna...
Talán lesz egy Broadway musical változat. Olyan címmel, hogy Twilight: Turn Off the Dark. Vagy egy Ice Capades* Twilight. (Megjegyzés: egyébként létezik egy ilyen című fanfiction.)

A közönségnek nagyon tetszett az a jelenet, ahol a Cullen család megpróbálja megtanítani a vámpír Bellának, hogy miként viselkedjen emberként. Már ennek a forgatása során tudtad, hogy ilyen mulatató lesz a vásznon is?
Oh, persze. Iszonyat vicces volt, amikor rögzítettük. Nagyon jól éreztük magunkat közben. És akkor is amikor nevet keresnek [Bella és Edward kislányának]… habár abban a jelenetben nem veszek részt, kamerákon kívül azt mondtam Kristennek, hogy „Ha fiú, Charlisle-nek kellene elnevezned.” A Charlie és Carlisle összevonásából.

A stáb a forgatás végét miként ünnepelte meg?
Lousianában volt egy záróbulink, úgyhogy ott a stáb el tudott búcsúzni. Majd volt egy Kanadában is. De mindenki máskor végezett a filmmel, szóval amikor azt tartottuk már sokan befejezték a munkát. De pár embernek, mint például nekem, Elizabeth Reasernek, Ashley Greene-nek és Kellan Lutznak hátra volt egy két hetes second unit forgatás. Amikor azt hittük hogy vége, beraktak még plusz 2 napot. Szóval amikor tényleg befejeztük, azt kérdeztük, „Tényleg?” Emlékszem, hogy Elizabeth-tel együtt raktam le a lantot. Amikor megmondták, hogy vége, sikított az örömtől, ölelkeztünk majd elmentük aznap este vacsorázni. Klassz volt.
Az esküvő jelenetet is a végén vettünk fel, ahol elég sokan jelen voltunk. Ott búcsút inthettünk egymásnak, de egy 16 órás forgatás után voltunk, hajnali négy óra volt, esett is az eső. Úgyhogy mindenki az autója felé evickélt.

Mit fogsz a leginkább hiányolni?
A rajongókat. Van valami különleges az Alkonyat rajongókban, akiket az ezen könyvek és a történet iránti szeretet hajt. Nem számít, hogy ismerik avagy sem egymást a széria iránt érzett közös szeretet, odaadás köti össze őket, barátokká válnak. Érezni lehet ezt az fajta energiát. Vannak olyan Alkonyat rajongók, akiket a különböző eseményekről évek óta ismerek, tudom a nevüket is. Néha már azt kérdezem tőlük, hogy ’Ó, hát levágattad a hajad?’
Természetesen a stábon belüli kapcsolatokat is hiányolni fogom, mert bár lehet, hogy párukkal itt és ott találkozok, mindenki annyira elfoglalt. Szóval nagyon hálás vagyok az olyan pillanatokért mint amilyen a mai is, mivel ezek az események újra összerántják a stábot. Ma épp arra gondoltam, hogy ez a Comic Con panel valószínűleg lesz az utolsó alkalom, amikor a szereplőgárda nagy része ugyanazon helyiségben tartózkodik

Talán a 10. évfordulóra szerveznek egy nagy bulit.
Hát ez egy nagy stáb. Úgy értem, már azon is meg vagyok lepődve, hogy képesek voltunk az utóbbi négy évben ezeket a filmeket megcsinálni, és mindenki menetrendje működőképes maradt. A Twilight mellett a Jackie nővért is csináltam, szóval bármikor lecserélhettek volna ha elérhetetlen vagyok. Három éven át pontosan egy időben forgattam a Jackie nővért és az Alkonyat filmeket. Nagyon ritka, hogy egy színész miközben egy televíziós sorozatot csinál nagyobb filmekben is szerepel. De szerencsére meg tudták oldani.

Ez fárasztónak hangzik.
Valójában élveztem, mert megtörte a dolgok monotonitását – ott vagy a forgatási helyszínen egy nagy csapat emberrel, majd repülőre pattansz és már egy másik csapattal dolgozol. Az emberek azt kérdezik mindig, „Valaha kevertél már össze szöveget?” Én azt válaszolom, hogy „Nem, ezek a karakterek teljesen mások.” Ez egyébként szórakoztató volt, különösen a karakterek különbözősége. Coop (a Jackie nővéres karaktere) annyira őrjöngő, kisfiús, fiatalos és mindig úgy tűnik, mintha 10 doboz Red Bullt ivott volna. Majd 3 nappal később egy érett apafigurát, a család fejét kell alakítanom. Mint színész számára ez szórakoztató volt.

Milyen gyakran ismernek fel?
A környezetemben történő dolgokra annyira nem figyelek, hogy soha nem veszem észre ha valaki néz avagy sem. Mindig lesokkol, ha valaki felismer a Twilightból, mert annyira másként nézek ki a karakteremhez képest. Még én is alig ismerek magamra, amikor meglátok Carlisle-ról készült képeket.

Mi a következő lépés számodra?
Hát csak felöltözök Carlisle-nak és születésnapi bulikra és bat/bar mitzvah-ra fogok járni. Fel lehet majd bérelni hétvégékre. De nem hiszem, hogy megengednék. (Nevet.)
Egyébként ott a Jackie nővér 5. évada. És jelenleg a produkciós cégemet viszem - nagyon élvezem, hogy a karrierem felett ez által nagyobb a kontrollom. Jó dolog nem csak hátradőlni és más emberek forgatókönyvét olvasni, hanem megtalálni önmagad és azokat a partnereket, akikkel az alapoktól kezdve elkezdhetjük a dolgokat. Tavaly a Loosies című filmemet csinálta. Én írtam és produceráltam. Michael Madsen és Vincent Gallo is szerepelt benne. Hirtelen létrehoztam valamit majd azokkal a színészékkel dolgozhattam, akiket kedvelek. Egy másik filmforgatókönyvet is írtam már, remélhetőleg januárban hozzáláthatunk a forgatásának. Van még három filmtervem, a jogak nálam vannak, de mások írják. Szeretem, hogy képes vagyok keverni a dolgokat.

*Ice Capades: jégszínházat is jelent, emellett csínyt, kalandot

0 megjegyzés: