2011. április 9., szombat

Egy magyar fan élményei Montepulciano-ban

Azt hiszem Montepulciano városka nevét alaposan megjegyeztük a tavalyi 2009-es New Moon forgatásakor. A sok kinti beszámoló olvasása után bizton állíthatom, hogy nem sokan panaszkodtak arra, hogy végül nem az igazi Volterrában forgatták a második rész legfontosabb jeleneteit. Egyik olvasónk, KRÉ a helyszínen járt pár napja és elküldte képekkel tűzdelt beszámolóját:

"Mivel itt a blogon mindenről naprakészen értesülhetek, ezért úgy gondoltam, hogyha már eljutottam egy Twilight miatt is neves helyre, akkor ezt megosztom itt a Lányok segítségével, hogy mindenki kicsit közelebb kerülhessen az olasz kisvároshoz: Montepulciano-hoz. Ugyanis olyan szerencsében volt részem, hogy fél napot eltölthettem itt. Mint kiderült, több részből áll, és a vonatok nem a hegyi részére érkeznek meg, hanem attól, mintegy 9 km-re lévő, síkabb városrészhez (Montepulciano Stazione). De egy olasz úriembernek hála, nem gyalog kellett megtenni ezt a távolságot. A fenti város pedig teljesen olyan, mint ahogy a könyvben elképzeltem Volterra-'t. (Persze most már egyre kíváncsibb vagyok arra a településre is.) Kanyargós kaptató a városig, parkoló a fallal körülvett régi rész előtt és boltíves kőkapu. Aztán továbbra is megmarad az utak lejtése, de félelmetesen szűkek, és ezeket pedig lépcsős, vagy egyszerűen kővel kirakott kis keskeny utak kötik össze. Mindenhol kövekből kirakott utak (nem díszburkolat). Semmi aszfalt a falakon belül!! ÁLOMSZÉP!!

A hangulata a városnak magával ragadó. Lehet részben azért, mert csak 1,5-2 órát tudtunk ott lenni, de azt hiszem, azért mert egy végtelen nyugtató és kellemes hely, ezért, ha lehetőségem lesz rá egyszer, visszamegyek és egy egész napot el szeretnék tölteni ott. A kis szűk, mindenhol kövezett utcák egyszerűen kérlelik az embert, hogy bejárja rajtuk a helyet.

Maga a neves tér, ami a „fesztiválunk” fő helyszínéül is szolgált, a város főtere. Ami engem nagyon meglepett, hogy milyen kicsi. Persze egy térről beszéltünk, de a filmben vagy a film miatt én sokkal nagyobbnak képzeltem el. Persze lehet, mert Bella lassítva futott rajta keresztül, és a jelenet is egészen hosszú. :) Bevallom én kicsit nehezen is ismertem rá, mivel mielőtt elutaztam nem néztem meg a filmet, így memóriából kellett dolgozni, hogy hogyan is néztek ki a dolgok! De most már megnyugodtam, hogy az az. :)

Maga a város a bortermelésből él, és azt hiszem ez az, ami idecsalja a látogatókat is. Amin én meglepődtem, hogy Firenzében is és itt is rengeteg volt az amerikai turista. Bár Montepulciano-ban inkább idősebb emberek voltak. Így az ajándékboltokban nem nagyon találkoztam olyan relikviákkal, amik az Alkonyatot idézték volna. Az egyetlen Sagával kapcsolatos dolog az volt, hogy a főparkoló melletti információs épületben az Eclipse kapható volt könyv formájában, de semmi póló vagy olyan térkép, amivel azok a pontok bejárhatóak lennének, ahol a forgatás folyt. Persze lehet, hogy akad olyan ajándékbolt, ahol lehet egyebeket is kapni, de ez nem volt szembeötlően kipakolva. Szerintem ennek a fő oka az, hogy nem igazán szorulnak erre rá, mivel a bor miatt is sokat látogatják meg a helyet. Minden utcájában találni egy borokkal foglalkozó üzletet. Mi egy végtelenül szimpatikus hölgynél vásároltuk meg a rokonoknak szánt ajándék italt, aki értette a dolgát, készségesen segített és látszott, hogy nagyon fontos szerepe van a Vino Nobile névre hallgató bornak a város életében.

Sokat gondolkodtam rajta, hogy vajon hány hozzám hasonló emberke lehet havonta / évente, aki a film miatt látogatja meg a dombra épült települést. Mert valahogy a pasasnak is egyértelmű volt, mikor beszálltuk a kocsijába, hogy Montepulciano-ba akarunk menni. Lehet barátnőm piros pólója volt az oka :)

Szóval én nagyon élveztem, mivel egy álmom volt Toszkána (aki látta a Napsütötte Toszkána című filmet az érti azt hiszem) de igazán különleges élmény volt, hogy egy olyan helyen lehettem, ahol az Újholdat forgatták. Aki hasonlóra vetemedne, annak azt javaslom, hogy inkább a vonat-busz kombinációt válassza az utazásra, mert a vonat nem a legszerencsésebb, hiába van egy Montepulciano névre hallgató állomás.

A képeimet, amiket a helyszínekről készítettem ITT találjátok."

Köszönjük KRÉ!!

4 megjegyzés:

Köszi az összes infót és képet :)
Millió hála :))

Énis jártam itt és tényleg gyönyörű:D
Varázslatos kis hely!
Én eljutottam Volterrába is, ami nekem kicsit csalódás volt :( És nemcsak azért, mert a könyv miatt másra számítottam.

Sziasztok.

Én tavaly éppen a könyv hatására elindultam Volterra irányába.
Ott tudtam meg hogy nem is ott volt a forgatás hanem Mntepulcianóban.
Kicsit sokkolt a hír.
A két város stílusában nagyon hasonló lehet bár Montepulcianóban nem jártam de a két főteret nézve össze lehet keverni őket.
Szerettem volna egy képet készíttetni magamról amint abban a templomkapuban állok ahol Edward állt...de hiába hasonlít a templom megtévesztésig a Montepulcianóira...mégsem az.
No majd idén talán eljutok oda is.
Egyébként gyönyörű kis város...mintha az ember egy időutazáson venne részt...13-ik század ?...talán..

Voltetrában is forgattak.Csak nem minden jelenetet.