2010. május 6., csütörtök

Kibeszélő - Remember Me edition

A hazai mozikban mától vetítik Rob legújabb filmjét a Remember Me-t, magyar címmel: Emlékezz rám, ezért a kibeszélőt most a filmnek szenteljük. Volt e kedvenc jeleneted, milyen volt a zene, hogy tetszett a szereplők alakítása, volt e unalmas rész, mivel nem voltál megelégedve, mást vártál e? Ide írhatjátok az élményeiteket, véleményeteket, ezúttal spoileresen, hiszen anélkül nem sok értelme lenne. Aki még nem látta a filmet és szeretne meglepetéseket, az ne olvassa el a kommenteket. Annyit szeretnék kérni, hogyha spoiler-be kezdesz írd ki az elejére hogy SPOILER ugyanis az oldalon kint vannak az oldalsávban a legutóbbi kommentek és nem szeretnénk véletlenül sem elrontani az emberek élményét. Ja és annyit szeretnék kérni, hogy a vélemények ne arról szóljanak, hogy Rob milyen cukkermukker szeximacsó volt a filmben, hanem normálisan írjátok le a gondolataitokat. Nyugodtan írjatok negatívumokat is, hiba nélküli tökéletes film nincs.

Segítség a kommenteléshez: ha írod a megjegyzést a kiválaszthatós cuccnál a Megjegyzés írása mint legördülő választósávból válaszd ki a Név/Url-t és bőven elég csak a nevedet megadnod, az URL rész üres maradhat!

Ha nem tudod mi ez:
Úgy döntöttünk Barbival, hogy véletlenszerű alkalmakkor lesz egy " Kibeszélős" bejegyzés, ahol is bármiről beszélhettek a kommentekben, háziról, suliról, barátokról, twilight-ról, zenéről és problémákról, ha hallottál egy jó viccet oszd meg a többiekkel, egyszóval mindenről ami Titeket érdekel! Egy központi kérdést valószínű felteszünk majd, ami segít elindítani a beszélgetés fonalát, erre várunk ajánlatokat a mail-címünkre (twinform@gmail.com)! Szerintem nem kell senkit emlékeztetnem arra, hogy kulturált keretek között maradjunk, értelmesen is lehet véleményt nyilvánítani.

HA OLYAT KOMMENTELSZ, AMIT MÉG NEM TUDHAT AZ, AKI NEM OLVASTA AZ UTOLSÓ KÖNYVET LÉCCI ÍRD KI HOGY SPOILER!!!

30 megjegyzés:

Akárki akármit mond, az RM egy nagyon nagy lelki mélységekkel rendelkező film és borzasztó sok mondanivalója van! Bár én nem szeretem Emilie-t, de azt kell mondjam, hogy jól játszott és Rob is igazán kitett magáért és fantasztikusan alakították a karaktereiket!

SPOILER!!
Egyetértek Alexával. Én a film végét, vagy 5x láttam. De mindig sírok rajta. Amikor néz ki az épületből, majd távolodik a kamera és meglátod a másik épületet is.. Nekem ekkor beugrott, hogy: ÚRISTEN, NEEE!!!! végül de lett.Fél órán át sírtam.. Megváltoztatott engem a film... Elgondolkodtató. Kedvencem: Ghandi said: Whatever you do in life will be insignificant, but it's very important that you do it 'cause nobody else will. Like when someone comes into your life and half of you says: "You're nowhere near ready". And the other half says: "Make her yours forever". Michael, Caroline asked me what would I say if I knew you could hear me. I said: "I do know. I love you. God, I miss you, and I forgive you".

Mivel inkább vagyok Kristen fan, mint Robert, annyira hűde überbrutálon nem voltam bezsongva a filmre, de érdekelt, hogy mit hozott össze Rob. Egetrengető elvárásaim nem voltak az viszont meglepő, hogy elég sokat lehetett nevetni rajta. Az ilyen jelenetek legfőbb forrása Tyler szobatársa, Aiden, a csávó valami eszméletlen. A karakterek felvezetése jó, bár szerintem Chris Cooper háttérbe szorult, de annyira nem zavart. Rob-nak nem kellet sokat agyalni a megformáláson, rengetegszer látom őt magát, ez valószínű azért van mert Tyler tulajdonságaiban sok hasonlóságot mutat Rob-bal. Maga a film hosszúnak tűnt, de aztán mikor vége lett és ránéztem az órára kiderült, hogy egyáltalán nem volt az. Néhány helyen kicsit ásítoztam és vártam a történést, de ez szerintem a fáradságomnak volt betudható. A film vége: én sokkal sokkal drámaibbat vártam, kétségbeesét, sikolyokat, félelmet ehelyett kaptam pár megégett oldalt és egy zongoraszót. Valahogy eltávolodtak Tyler karakterétől amitől a végét már nem tudtam annyira átérezni és főként együttérezni. Barbi egyébként szemfülesen észrevette, hogy a film zenéjéért ugyanaz az Alexandra Patsavas a felelős aki a Twilight és New Moon Ost-on dolgozott. Itt azonban véleményem szerint annyira nem remekelt, de ennek a történetnek végülis annyira nem volt lényege a zene, kivétel a végén.

Summa summarum: még egyszer nézős, dvd-n megvevős, egyáltalán nem olyan rossz film mint amilyennek beállítják. Engem konkrétan a Viharszigettel sokkal jobban megvezettek, a trailer alapján mást vártam és amit végülis annál kaptam az rohadtul nem jött be. Ez viszont hozta azt amit kapni szerettem volna és én elégedetten álltam fel a székből.

Alexa teljesen egyetértek veled.
SPOILER!
már régebben olvastam, h a végén megfog halni benne, csak azt nem tudtam, hogy hogyan. Amikor ott állt az épületben és erre előbukkan a dátum, hát egyből rájön az ember, hogy milyen tragikus módon hal meg.

Emilie-t én a Lostban ismertem meg sosem volt semmi bajom vele, de most, hogy ő volt a filmben az egyik főszereplő végre láttam, hogy milyen ügyes. És nem csak ő volt hanem Robert is istenien játszott. Ezt a filmet nem elég egyszer megnézni!!

Imádtam a filmen, hogy lehetett rajta rengeteget nevetni. Bár voltak olyan részek amin az ember ledöbben! Mint amikor azok a hülye kis libák levágták a kislánynak a haját. Én úgy felpofoztam volna őket!!!! Meghogy milyen Tyler apja...
Szóval érdemes megnézni. Hihetetlenül jó film lett!!!

annie pontosan te a te otleted volt az a "kibeszelo", pont aki nem szereti robot...undorito, igy hivod fel magadra a figyelmet...

Látom valaki megint nem tud szöveget értelmezni. HOL írtam, hogy utálom Rob-ot? Kérdem én mégegyszer: HOL???

Nagyon kíváncsi vagyok a filmre - bezzeg a Rob fanok tuti nem néznek majd Tayloros filmeket, de sebaj :P - ahogy ismerem magam, nem bírom ki hónap végéig és jövő héten megnézem. :)

Cukkermukker szeximacsó :D

Ui.: Ja, valószínű, Annie fel akarja hívni magára a figyelmet. :D Annie nem utálja Robot, hanem nincs elájulva tőle, mint mindenki. Azért ez nem egy és ugyanaz.

Nna. Kikérem magamnak. Én nagyon bírom Robot (is), de igazából nekem annyira szimpatikus az egész Twilight gárda, hogy bárkinek lenne engem érdeklő filmje megnézném. És hiába TeamEdward, még csak fel sem merült bennem, hogy Taylort ne nézném meg a Valentin napban! (ezzel szemben Rob korábbi filmjei még annyira nem vonzottak, hogy bizsergett volna a kezem a download gomb felett :) Szóval bonyolult dolog ez a rajongás :) És van elég sok fokozata szerintem, de lehet normálisan is csinálni.
És azért szeretek idejárni, mert itt normálisan helyén van kezelve a dolog.

Hát én nemrég értem haza a moziból!Lehet elfogult vagyok,mert igazi Rob fan vagyok,de szerintem valami hihetetlen jó volt!Az tetszett benne a legjobban hogy most végre teljesen más volt,nem Edward Cullen!(de Team Edward vagyok)..
SPOILER:
Nekem tetszett a vége,nem vártam nagyon túl sokat hogy majd meddig fogják síratni,mivel olvastam magyarul a forgatókönyvet,ott se volt hasonló..szerintem pont így volt jő,nem kellettek a véres részeltek...szerintem meggyőző volt a Rob-Emilie páros is,elhittem hogy szerelmesek,sőt néha jobban is mint Bella-Edward párosnál,szerintem mindenki a legjobb formáját hozta,és Tyler karaktere nekem is hasonlít Robra!
Na szóval nekem ez lett a kedvenc filmem,de azért kiváncsi leszek a Bel Amire!:-)))

én csak annyit szeretnék kérdezni hogy a szinkronnal vagy felirattal volt? mondjátok hogy feliratos....:(

köszi Barbi:D:D
(biztos?XDD)

dejóóóóóó:D:D(LLL)

Nagyonnagyonnagyon tetszett a film!! Lehet, h elfogult vagyok, de szerintem Rob iszonyat jó volt! Emilie is nagyon jól játszott! Gyönyörű a történet és bár nagyon szomorú a vége...az is annyira gyönyörű! És azok az idézetek...
Nagyon megérintett a történet! Azt hittem nem tudom abbahagyni a sírást!
Ja és hogy ki ne felejtsem :
Bár TeamEdward <3 vok, de nagyon szívesen megnézem a Taylor-os filmeket is :P

Huh. Én is megnéztem. Kőkemény érzelmileg, valóban.

Pedig az elején annyira eszembe jutott, hogy pedig Rob tényleg mennyire "cukkermukker szeximacsó", és annyira, de annyira jól áll a kezében a cigi, hogy magam is megkívánom.

Persze láttam a stilleket, úgyhogy igazából azért is érdekelt a film, mert végre láthatom Robot valami olyasmiben, ami a) nem Twilight b) amiben egy egyszerű kortárs fickót játszhat c) és amiben még jól is néz ki. Tudom, egy filmnél nem ez az elsődleges, és ciki vagy nem, de azért egy hosszú hét végefelé, ha már beülök moziba, kicsit számít az "esztétikai élmény" is.

Nem számítottam azonban arra, hogy már az első képkockák földhöz vágják az embert, hogy azonnal megtudjuk a lány hátterét. Ezzel párhuzamosan kicsit zavaró volt, hogy Tyler háttere, az őt ért családi tragédia pedig később derül ki, fokozatosan a filmben.
És bár nem zsánereim a lázadó, meg-nem-értett-zseni karakterek, de ahogyan Tylert bánt a húgával, amiatt nem lehetett nem kedvelni a fickót. Azt hiszem, nekem emiatt nem is igazán az Ally-Tyler, hanem a Caroline-Tyler jelenetek lettek igazán kedvenceim. Ha lehetett volna bátyám, mindig olyanra vágytam volna, aki úgy törődik velem, ahogy Tyler a húgával.

Féltem attól, mennyire fogom tudni "elfogadni" Robot nem-Kristen mellett, de ezzel nem volt gond. Bár talán túl "egyszerű" volt az, ahogyan összejöttek a lánnyal, talán a legkevésbé életszerű jelenetsorozatai a filmnek, mégis hitelessé vált a kapcsolat a film során fokozatosan. És fel sem merültek bennem korábbi kételyeim.

Bár a film eleje döcögősen indult, de egy idő után tetszett, ahogyan következtek egymásból az események. Talán onnan, ahogy hazajöttek a "munka ünnepe"(?) vakációból, amikor a lány apja betör Tylerhez. Onnan nagyon gördülékenynek éreztem.

Valszeg lemaradtam viszont valamiről, de nem pontosan értettem, mi történt a kislánnyal. Mennyire volt tudatos Tyler részéről, hogy megbántotta, mennyire adódott az a saját feszültségéből. Mi történt a kislány hajával??
Tetszett, hogy általa, ezáltal a történés által jönnek újra össze Allyvel, és a család is újraegyesül. Talán - én itt fejeztem volna be a történetet. Jólesett volna, ha reményt sugároz a vége, és nem tragédiába fullad.

És bár nekem "jó volt", hogy számíthattam rá, hogy ez lesz a vége, de még így is, amikor a tanárnő figyelmeztette Caroline-t, és megjelent a dátum a táblán, összeszorult a szívem.
És sirattam a családot, amely végre hiába talált egymásra, ki tudja, az újabb tragédia nem fogja-e újra elválasztani őket egymástól. A kislányt, aki immáron a második bátyját veszi el tragikus módon. És a lányt, a barátnőt, aki újra felül a metróra. Hátborzongató volt.

És mert az volt, nem tudom, meg tudom-e nézni újra. Mert fáj ám. Kőkeményen.

Lessy, Ancsi. <3

Én valószínűleg jövő héten csütörtök este fogom megnézni (akkor ugye nem mennek annyira moziba???), de már nagyon érdekel. Szerencsére én nem tudom a storyt, se a trailereket nem néztem meg, csak stilleket láttam.

engem egyszerűen lesokkolt a film, váratlan végével...

spoiler
azért belegondoltam, hogy kicst aljas egy film, ha van olyan new york-i akinek családtagja halt meg 911-ben és beül moziba csak mert Rob játszik benne erre pufff... én mindne évben sírok a tv előtt mikor megemlékezés megy most meg szélesvásznon nyomták az orrom alá. ömlöttek a könnyeim patakokban. imádom Tylert is, minden szereplővel együtt tudtam érezni, milyen mikor elveszíted a szeretteidet. főleg a kislány hatott meg..nekem is 2 bátyám van, én nem tudom mit csinálnék ha elveszíteném őket.

Sziasztok!

Huhh, én a premierre nem mentem, de Péntek este megnéztem a Remember me-t. Nem néztem meg előtte egyetlen filmleírást, a trailert ugyan láttam, de nem tudtam tulajdonképpen miről is szól.
SPOILER: Az elején gondolkodtam azon, hogy miért pont 1991-ben ölik meg Ally anyját. Aztán mutatták, hogy 10 évvel később, és azon agyaltam, hogy vajon mi volt 2001-ben. Végül nem tartottam olyan fontosnak, hiszen csak az jutott eszembe, hogy a húgom, akkor született.

Imádtam Aidan személyiségét, és a R.I.B.A.N.C. ötletét is xD az haláli volt! :)
Sokat nevettem rajta :)

Néha kiestem a transzból, és körbenéztem a teremben. Kis teremben volt a vetítés és alig volt talén félig teli. Mégis az emberek szinte egyként lélegeztek, és nevettek, vagy éppen hallgattak. Csodálatos élmény volt, és a New moon nem tudta ezt nekem visszaadni.

Amikor Ally megtudta, hogy Tyler csak az apja miatt ment oda hozzá, nekem volt egy hiányérzetem. Totál hülyének tartottam Tylert, és egyszer nem volt képes kinyögni, hogy "I love you" szörnyű!
Aztán végül később betöltötték a hiányt. :)
A végéről...
Amikor Rob az ablaknál állt először arra gondoltam, hogy ki fog ugrani.
Viszont mikor mutatták a dátumot, óriásit koppant, hogy mi lesz a folytatás. Csak az járt a fejemben, hogy ÚRISTEN NEEEEEEEE! Az iskolában a táblán azon a fehér betűk, és számok. Wháááá :((
Aztán egyik tornyot, majd a másikat is. :'(:'(

Hol ki, hol bekerültem a film hatásába, és légkörébe. Mikor elsötétült a képernyő azt hittem vége, de nem :( A pusztítás, és a hiány, amit a képernyőn láttam... :(
Mikor bent voltam a filmben, könnyek gördültek le az arcomról. Mikor kikerültem nem sírtam. Akkor némán ültem és néztem magam elé.

Mikor valóban vége lett a filmnek én felhúzott lábakkal ültem. Senki se mozdult a moziban, mindenkit sokkolt ez a befejezés. Sokan pityeregtek, de egy ember se mozdult meg, készült volna indulni. Nekem sem akaródzott elmenni ráadásul így.
Nem erre számítottam. Azt hittem ez is ilyen krémes hollywoodi álomfilm, ahol győz a jó, és happy end a vége. Ez nem volt happy end! :(

Elég érdekes érzelmeket hozott ki belőlem a film. Tulajdonképpen skizofrén lettem egy kicsit, mert az egyik felem szerint egy irtó jó flm volt, a szereplők jól játszottak, a történet kerek volt. Másik részről egy k**** rossz film volt! Így és ilyen formában abbahagyni!

Szerintem ezt a filmet kétszer kell megnézni. Egyszer kíváncsiságból. Egyszer pedig, hogy fel tudd dolgozni, hogy valóban azt láttad, amit láttál, és nem csak egy álom volt.

Azt hiszem ennyi elég is belőlem... :)
Puszi: Wedó

Na nekem is sikerült megnéznem ma! :)
Nekem nagyon nagyon tetszett.Nem vagyok Rob fan, csak az Alkonyat története fogott meg. Kiváncsi voltam milyen alakítást nyújt Rob egy teljesen más karakterben és nagyon megfogott a történet sztorija is. Nem kellett csalódnom! Hiába szólják le, Rob igenis tehetséges! Edwardból meg nem tud többet kihozni.A haverja alakítását is nagyon bírtam. :D
Na most jönnek a SPOILERES részek :D
Ami jelenetek nagyon tetszettek a zuhanyzós rész. Azon nagyon nevettem magamban, mikor Tyler ingéből lógott a spagetti :D. Ott nagyon jó volt Rob, amikor az apja irodájába berontott. Az a dühkitörés nagyon jó volt. Ennél gondoltam azt, hogy "Ez az Rob! Mutasd meg mi van benned!"
A kislány is nagyon aranyos volt, sajnáltam szegényt a haja miatt. :( Tyler jól tette hogy a kis hülye liba elől kirúgta az asztalt. ( Egyébként nem tudom a kislány ezek után mennyire szívesen emlékszik vissza Robra):D

Na asszem ennyit akartam! Puszi!

Nekem tegnap sikerült megnézni. Az egyik gondolatom, ha nem Rob játszik a filmben, és hallok róla, valószínüleg nem néztem volna meg moziban. A kezdet hatásos, a vége ütős, van benne 1-2 jó jelenet, pár jó poén, de én ettől sokkal többre vágyom.A végére számítottam, mert többen mondták, hogy nagyon szomorú, és amikor az ablakban állt és mutatták a dátumot 2 mp alatt kapcsoltam és folytak is a könnyeim.
A másik dolog, hogy Rob játszik benne és ilyen mennyiségben, ez elég hatásos. Végre nem fehérre van maszkírozva, megcsillogtatja a színészi játékát, bár nekem a Dalis filmben jobban átjött.Szóval, nálam Rob nyert, a film vesztett.

Bocsi Csajok, de nem olvasom vissza az előzményeket...

Robnak szerintem sokkal jobban fekszik ez a szerep és azt gondolom teljesen jól játszott. Többi szereplővel is meg voltam elégedve...
Nem hinném, hogy bármilyen nagyobb-komolyabb díjat majd bezsebel (nem ezt kívánom, csak puszta megérzés), de a mondanivalója igenis fontos és meggondolandó!!! Örülök, hogy megnéztem és tuti, hogy még egy párszor így lesz.

Egy dolog miatt vártam már hogy vége legyen a filmnek... hogy végre én is RÁGYÚJTHASSAK!!! :)

Sziasztok!
Tudna valaki magyar feliratot küldeni a Remember me c.filmhez?
fakanerika@freemail.hu
Köszi: Erika

rob egy cukkermukker szeximacsó (bocs h leírom de muszály volt XD) de ezt tudjuk. Én is láttam a filmet és nagyon tetszett. ÉÉÉsss láttam Robot élőben és én el voltam ájulva tőle. Ő is látott meg integetett nekem meg mosolygott én meg gondolhatjátok....olvadtam mint a cukkorka :) és megbénultam ledermedtem főleg ha odajött volna....akk sztem biztos kinyögöm: hhhooooow beautiful you are i love you és elájulok utána és csipkerózsika leszek ő meg a herceg hihi

ha én egyszer rob gyönyörű angyalarcát a kezeim között tudhatnám............. A mikor lesz londonban a premier? mer ki akarok menni

Sziasztok! Én tegnap néztem meg a filmet és konkrétan sokkolt. Én sem olvastam előtte semmit sem róle, nem néztem róla képeket sem előzeteseket, csak hallottam hogy sokan beszélnek róla, nomeg kíváncsi voltam arra, hogy Rob hogy alakít más filmben.

/SPOILER/ Az elején nem igazán értettem az összefüggéseket Tyler és Ally között, de hamar leesett. Nagyon tetszett ahogy Tyler gondoskodott a húgáról és ahogy "harcolt" az apjával, hogy foglalkozzon többet a lányával. Aranyosak voltak együtt a csajjal, de nagyon meglepődtem amikor nem tartotta vissza, hogy elmenjen. Tetszett, ahogy újból összejöttek Allyvel, bár egy kicsit furcsa volt, hogy ilyen gyorsan megbocsájtott neki. Aztán jött a vége... Én ott teljesen lesokkoltam, amikor megláttam a táblán a dátumot és csak azt hajtogattam a fejembe, hogy "ne, kérlek ezt ne". Azonban sajnos de lett. Ami a legszomorúbb volt ebben a végben, hogy éppen akkor rendeződött volna az élete. Már éppen megbocsájtott volna az apjának, a csajjal is rendeződtek a dolgok... Aznap mondta a filmben először a csajnak, hogy szereti... ami még tragikussá tette a végét az az, hogy szinte mindenki akit ismert már elvesztett egy számára nagyon fontos személyt. Amikor Tyler barátjának a karját megláttam az is nagyon megérintett. A film végére vegyes érzelmeim lettek, hiszen nagyon tetszett a film, de számomra nagyon megrázó is lett.

Őszintén megmondva én sosem voltam valami nagy Rob fan, csupán az Alkonyatba szerettem bele, de el kell ismernem, hogy nagyon jól játszott /az összes színész/ és az én szememben most nagyot nőtt Rob színészi tehetsége. Szerintem sokkal jobban játszott mint a Twilightban és a szerelmes részeket is jobban el tudtam hinni, mint ott. Egyébként láttam, hogy páran mondtátok, hogy ilyen kevesen voltatok a moziban. Akkor én most megsúgom, hogy a barátnőmmel mentünk megnézni és senki nem volt ott rajtunk kívül...

Na ez most elég zavaros lett, de m1

Igaz az,hogy Emilie de R.el összejött Robal a forgatáson,az elöbb olvastam egy cikket rola,volt egy kép is ahol valami homokos parton csokoloztak...
Az a filmből lehet egy jelenet.
Mert a cikk szerint együtt is voltak!?

Nem jöttek össze, az a filmből egy jelenet.

Komolyan mondom akkora tetvek ezek az újságírók(már bocsánat!)azt írták,hogy együtt vannak és valami szállodában is együtt voltak persze kép arrol sincs!
Többet nem is olvasok bele ilyen hűlye szennylapokba annyi hűlyeséget olvastam az elmult fél órában...

Hát engem szerintem ez az oldal késztetett, hogy megnézzem a filmet, bár egy ideig rágódtam rajta. Őszintén szólva előbb voltak meg az eclipse-re a jegyeim, mint erre. Aztán nézegettem az előzetesét, elolvastam mit írnak róla. Aztán mondom magamnak egye fene, megnézem. Ha semmit mondó a leírása akkor valószínű művészfilm amiket komálok. Szóval usgyi a moziba, mondom is, hogy igazából fogalmam sincs mi fog történni benne, úgyhogy zsákbamacskázunk.

SPOILER:

A kezdésnél azt gondoltam, Istenem mire nem ráncigáltam el a többieket, tuti kinyírnak, ha vége van. Aztán jött 1-2 poén. Jött Maestro a kis hugica személyében, az idézetek, és egyből pozitívba fordultak nálam a dolgok.
Szerintem a film igazán realisztikus volt. Végre nem csöpögős szerelmi történet, végre igaznak éreztem a filmen lévő kapcsolatot, kivéve a karikás részeket, mert az valahogy nekem nem klappolt. Megjelenítés oké, szép meg minden, de... -"-
A vége... hát erre nem számítottam. Egy ismerősöm elárult annyit, hogy vki meg fog halni benne, és egész film alatt azt találgattam, hogy ki lesz az. Mi lenne a legdurvább, és a legmegdöbbentőbb. Az öngyilkosságot vettem tutira, gondoltam, majd a csaj kinyírja magát ilyen apa mellett, aztán jött Tyler, majd az apja, a huga, az apja titkárnője. stb. Hát egyik verzió sem lett volna ennél a végnél hatásosabb.
És ami tetszik, hogy nem csak 9.11-ről van szó, amikor a címre gondolunk, hanem a kisebb tragédiák, a csaj anyja, Michel...

Örülök, hogy teljes tudatlanságban ültem be megnézni -tanulva a New Moon-ból (legalább erre jó volt)- nem lett volna ilyen hatása rám.